Marketing Made Simple Verkooptrechter

De StoryBrand verkooptrechter

Voordat er gestart kan worden met de “StoryBrand verkooptrechter” (hierna verkooptrechter) is het van belang om het StoryBrand BrandScript te maken. Dit bevat vrijwel alles om de verkooptrechter te vullen.

5 onderdelen van de verkooptrechter

  1. Oneliner
  2. Website
  3. Leadgenerator
  4. Informatieve e-mailcampagne
  5. Verkoop e-mailcampagne

We beginnen met het wekken van nieuwsgierigheid met de oneliner en de website. Daarna brengen we de klant naar de fase waarin ze gaan overwegen om zaken met je te doen. Dit doen we met de lead generator en de informatieve e-mail campagne. Daarna gaan we de verkoop e-mail campagne over tot de beslissende fase waarbij we de klant uitnodigen om te kopen te worden. Elke e-mail uit de verkoop e-mail campagne betrekt je klant meer en leid tot verkoop.

1. Oneliner

De oneliner moet interesse wekken bij de mensen. Het verteld wat je doet op een storytelling manier. In maximaal drie zinnen vertel je jouw ‘pitch’. Dan is het aan de lezer om de volgende stap te maken. Het bestaat uit drie onderdelen:

  1. Probleem (wat je oplost)
  2. Oplossing (die je jouw klant biedt)
  3. Resultaat (hoe is het leven na de aankoop)

Wij, bij Marketing by Arv, gebruiken als algemene oneliner.

Als ondernemer zou je geen kostbare tijd hoeven te verspillen aan het uitvoeren van marketing. Met een op maat gemaakt plan van marketing by Arv worden je doelen sneller verwezenlijkt en bespaar je tijd en geld.

Deze online kan gebruikt worden in alles, visitekaartjes, website, brochures, e-mail handtekeningen enz.

2. Website

Onthoud dat jouw website geen plek is om jezelf te verheerlijken. Het is een plek om in de schoenen van jouw klanten te gaan staan ​​en te focussen op hun verhaal. Geweldig dat het ontwerp award winning is, maar zonder de juiste woorden wordt er niet veel verkocht. Het BrandScript zorgt voor de juiste woorden voordat de site wordt ontworpen.

Een vast strategisch raamwerk zal dit bereiken. Zie het raamwerk als een lang verticaal papier (of digitaal) met jouw woorden erin. Daaromheen maak je een ruwe schets van hoe de website eruit zou kunnen zien.

3. Leadgenerator

Geef jouw klanten een reden om hun e-mailadres te geven. Zonder goede reden zullen ze dat nooit doen. Er is één reden waarom iemand jou een e-mailadres wilt geven: ze zijn geïnteresseerd in jouw oplossing. Een voorbeeld hiervan is een downloadbare pdf genaamd: “10 manieren om jouw hond gezonder te krijgen”. Een goede voor een dierenwinkel gespecialiseerd in honden.

Maak een gedeelte op de website om deze laadgenerator te promoten. Een ​​pop-up gebruiken kan ook, zorg er wel voor dat je klant eerst de tijd heeft om jouw webpagina door te bladeren. Maak het gemakkelijk om het e-mailadres te geven, willen ze dit niet zorg dan dat ze gemakkelijk de pop-up kunnen sluiten.

4. Informatieve e-mailcampagne

Het idee van een leadgenerator is om een plek in de inbox van de klant te verdienen. Er zijn twee soorten campagnes te onderscheiden.

  • Informatief; de informatieve houd contact met een potentiële klant en bouwt in de loop van de tijd vertrouwen op.
  • Verkoop; die zorgt voor de daadwerkelijk actie van de klant.

Het is aan te bevelen om minimaal één e-mail per week te verzenden, zo blijf je in het achterhoofd van de potentiële klant hangen. Wees duidelijk met korte woorden, korte zinnen, korte alinea’s en gebruik actieve taal. Herhalen van je boodschap is niet erg. Houd het simpel.

5. Verkoop e-mailcampagne

Leg je klant uit waarom jij anders. Vertel ze dat ze jouw specifieke product nog niet geprobeerd hebben. Zo zullen ze jouw product of bedrijf met een frisse blik bekijken.

De e-mailcampagne kan heel eenvoudig zijn.

  • E-mail 1 – Bezorg jouw leadgenerator. Proberen jezelf hier niet te verkopen.
  • E-mail 2 – Probleem met oplossing.
  • E-mail 3 – Testimonial (tip; gebruik het format van de oneliner).
  • E-mail 4 – Overwin een bezwaar.
  • E-mail 5 – Vertel ze de transformatie die ze doormaken nadat ze jouw product hebben gekocht. (meer informatie vind je in de uitleg van BrandScript)
  • E-mail 6 – Verkoop (Gebruik een duidelijke Call To Action, beperk je aanbod, geef een gevoel van urgentie)

Meten is weten

Hoe weet u of het door jou gemaakte marketingmateriaal werkt? Het is simpel om een ​​campagne op te starten en deze gewoon z’n gang laten gaan zonder te het te checken. Maak deze fout niet. Ook al werkt het goed, het kan altijd beter. Stel jezelf de vragen:

  • Werk de ene mail beter dan de andere?
  • Kunnen we elementen gebruiken in andere mails die goed werken? Bijvoorbeeld de P.S. te gebruiken of vergelijkbare taal te gebruiken.
  • Op welke boodschap reageren de klanten goed?
  • Op welke boodschap reageren de klanten niet goed?
  • Zijn de Call To Actions duidelijk genoeg?
  • Wat is het meest verwarrende onderdeel van de e-mailcampagne, en hoe kunnen we dit oplossen?
  • Welke e-mails worden geopend.
  • Hoeveel mensen doen een aankoopt naar aanleiding van de e-mail/
  • Hoe vaak wordt een e-mail geopend?

Wil je meer weten over StoryBrand’s Marketing Made Simple koop het boek direct op Bol.com (nog geen 20 euro!!!).

Heb je hulp nodig bij;

  • het uitschrijven van jouw verhaal?
  • het implementeren van jouw BrandScript in jouw marketingmateriaal?
  • het krijgen van meer omzet in je bedrijf?

Maak een afspraak dan bespreken we jouw wensen.

Laat een reactie achter:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top

Maak een afspraak

GAAN WE DIRECT AAN DE SLAG?
marketing@byarv.nl

ALGEMENE VRAGEN
info@byarv.nl