Toepassen van StoryBrand op marketing

  • Geschreven door: Arvid de Windt
  • 01 feb 2021

Aardig personeel, prachtige designs en uitmuntende producten en diensten zijn geweldig. De basis is echter heldere en duidelijke berichtgeving. Als je wilt dat jouw marketing succesvol is, start dan zo snel mogelijk met het verduidelijken van de communicatie. Je verliest als jouw klanten in de war raken. Daarom is het volgen van het StoryBrand Framework zo belangrijk.

Het StoryBrand Framework elimineert verwarring en geeft duidelijkheid over wie jouw bedrijf is, wat het te bieden heeft en hoe het potentiële klanten kan helpen eigen succes te behalen.

Voorkom verwarring

Mensen hebben een korte aandachtsspanne, een druk leven en weinig geduld. Ze hebben geen tijd (of zin) om erachter te komen wat je communiceert, wat je aanbiedt en hoe ze dat kunnen krijgen. Er is veel concurrentie (ongeacht de branche waarin je opereert) en er is geen reden voor potentiële klanten om kostbare tijd aan jouw bedrijf te verspillen als je niet meteen duidelijk laat weten hoe je hen kunt helpen.

Maak contact met klanten

Iedereen heeft weleens in een situatie gezeten waarbij een bedrijf niets om z’n klanten gaf. Je bent als het ware een nummer en wordt niet als persoon behandeld. Je voelt je als klant niet op waarde geschat. Met StoryBrand laat je jouw klanten zien dat je ze echt begrijpt en wilt helpen. Door empathie te tonen verbindt je klanten met jouw merk of bedrijf. Denk aan je favoriete bedrijven die je anderen aanbeveelt. Wat doen zij om ervoor te zorgen dat jij enthousiast bent over het bedrijf? Pas dat ook toe bij jouw eigen klanten.

Laat je bedrijf groeien

Als je een product of dienst nodig heeft, wil je het beste. Toch? Natuurlijk wil je dat, je verdient het! Niemand wil samenwerken met een bedrijf dat ondermaatse producten en diensten levert. Net als jij willen jouw klanten samenwerken met bedrijven die ze het vertrouwen geven dat ze de hulp krijgen die ze nodig hebben om hun specifieke probleem op te lossen. Als potentiële klanten er zeker van zijn dat jij hun probleem met succes oplost, zullen ze jouw klant worden. Dat is een feit.

Werk met een StoryBrand marketeer

Samenwerken met een expert is het best. Als je jouw auto wilt laten repareren kies je eerder voor een deskundige monteur dan een achterneefje die in zijn vrije tijd aan auto’s sleutelt.

Marketing is niet anders

Werken met een specialist heeft voordelen voor jouw bedrijf. Marketing by Arv is een gespecialiseerde StoryBrand marketeer.

Hulp van begin tot eind

Het beste van werken met een gespecialiseerd bureau: je hoeft zelf niets te doen! Behalve luisteren, leren, input leveren en kijken naar de verbluffende resultaten. We hebben een volledig team dat het BrandScript kan vertalen naar marketingmateriaal waarmee je resultaten behaalt.

Het perspectief van een buitenstaander

Net als bij alles in het leven kan het ongelooflijk nuttig zijn om de situatie te laten onderzoeken door een ​​derde partij. Een buitenstaander die naar binnen kijkt heeft een enorm voordeel. Een frisse kijk op het bedrijf kan helpen om problemen te zien die je zelf anders misschien niet opmerkt (lees meer over de kennisvloek).

 


Heb je hulp nodig bij:

  • Het verduidelijken van de marketingboodschap?
  • Een duidelijke marketing om zo meer omzet te krijgen?

Maak een afspraak om jouw wensen te bespreken.

  • Lees meer over het verhelderen van jouw boodschap met het StoryBrand boek.

 

^