Marketing
Toepassen van StoryBrand op marketing
Aardig personeel, prachtige designs en uitmuntende producten en diensten zijn geweldig. De basis is echter heldere en duidelijke berichtgeving. Als je wilt dat jouw marketing succesvol is, start dan zo snel mogelijk met het verduidelijken van de communicatie. Je verliest...
LEES MEERInterne versus externe problemen
In het door ons gebruikte raamwerk van StoryBrand wordt een onderscheid gemaakt tussen "externe problemen" en "interne problemen” die klanten hebben. Externe problemen zijn oppervlakkig. Interne problemen gaan over de persoonlijke angsten of frustraties die klanten ervaren. In de Storytelling...
LEES MEERDe kennisvloek uitgelegd – The Curse of Knowledge
De kennisvloek staat naar mijn idee aan de basis van marketing. Waarschijnlijk heb je er al van gehoord, pas op voor de kennisvloek. Kort samengevat; de zender en ontvanger van de boodschap hebben niet dezelfde kennis over een onderwerp. Indien...
LEES MEERWat is StoryBrand van Donald Miller
Met StoryBrand (bekijk het boek op Bol.com) van Donald Miller verbeter je de zakelijke marketingstrategie door de boodschap te verduidelijken. Met dit framework heb je de kracht om: verwarring weg te halen, verbinding te maken met jouw klanten en je...
LEES MEERDe StoryBrand verkooptrechter
Voordat we kunnen starten met de "StoryBrand verkooptrechter" (hierna verkooptrechter genoemd) is het van belang om het StoryBrand BrandScript te maken. Dit bevat vrijwel alles om de verkooptrechter te vullen. De 5 onderdelen van de verkooptrechter Oneliner Website Leadgenerator Informatieve...
LEES MEER