Content strategie: meer bezoekers naar je website

  • Geschreven door: Arvid de Windt
  • 20 mrt 2020

Geldt de term ‘content is king’ ook al voor jouw business?

Één van de meest krachtigste technieken om bezoekers naar je website te trekken is met een content-strategie. Met deze strategie kun je massa’s bezoekers naar je website krijgen, iedere dag weer. Het enige nadeel van deze strategie is dat dit een lange termijn strategie is en kan het zo zijn dat je weken wachten moet totdat je resultaat ziet. Dit ligt grotendeels ook aan of er veel concurrentie is in jou markt.

Omdat de meeste mensen snel geld willen verdienen, zullen ze van deze lange termijn content-strategie gauw afhaken. Deze strategie is puur voor de ‘echte’ doorzetter. Mocht je dus niet deze fanatieke ondernemer zijn, heeft het ook echt geen zin om de tips toe te passen uit dit artikel.

Wil je wel duizenden bezoekers per dag uit Google trekken? Pas dan de onderstaande technieken toe op je eigen website.

Content strategie opzetten

Voordat je aan de content strategie kunt beginnen zul je wel eerst een strategie moeten hebben (wat toch wel best logisch klinkt). In mijn markt wil ik natuurlijk graag gevonden worden op alles wat te maken heeft met zoekmachine optimalisatie. Om dit te realiseren blog ik over alles wat te maken heeft met het scoren en gevonden worden in Google. Voordat ik aan deze website begon, heb ik een lijst gemaakt wat er allemaal bij zoekmachine optimalisatie komt kijken. Een paar voorbeelden zijn: Google Analytics, SEO & SEA, WordPress en vele andere zaken. Natuurlijk bedacht ik ook een sterke content strategie.

Als we bijvoorbeeld het onderwerp Google Analytics pakken, kun je uit deze categorie ook weer een categorie maken zoals bijvoorbeeld: Doelgroepen, bezoekersstromen, bounceratio en ga zo maar door. Zo kun je dus van de categorien, subcategorieën maken.

Pak dus een a-4tje en schrijf alvast 25 onderwerpen op om over te bloggen. Het is wel verstandig om over iets te bloggen waar ook daadwerkelijk je passie ligt. Ik kan de hele dag over internet marketing praten, dit is ook gewoon mijn passie en vind ik enorm interessant. Als ik aan het bloggen ben, doe ik dat met volle passie en overtuiging.

Scoren met de content strategie

Google hecht waarde aan waardevolle content op je website. Zorg er ook voor dat je de blogberichten leuk zijn om te lezen, zo blijven je bezoekers langer lezen en dus ook langer op je website. Ook kijkt Google naar de relevantie van je website. Stel je blogt dagelijks zoals mij, dan ziet Google dat de site dagelijks bijgewerkt word en beschouwd het als een relevante website.

Er is altijd wel ‘iets’ waarover je kunt bloggen. Smoesjes zoals “ik zou niet weten waarover ik zou moeten bloggen” zijn onzin. Waar een wil is, is altijd een weg. Je kunt iedere website zo goed laten scoren als je zelf wilt.

Wanneer scoort de content strategie?

In mijn ervaringen met andere websites zag ik dat wanneer je iedere dag zou gaan bloggen, de eerste echte bezoekers na een aantal weken zichtbaar waren. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel concurrentie je hebt, en hoe waardevol je artikelen zijn. Persoonlijk vind ik het nog steeds een ongelofelijke krachtige methode om gratis bezoekers te trekken naar je website. Je kunt letterlijk zonder ook maar één euro geïnvesteerd te hebben, duizenden gratis bezoeker per dag trekken uit Google.


Heb je hulp nodig bij;

  • het beter vindbaar maken van jouw website?
  • Het versnellen van jouw website?
  • het krijgen van meer omzet in je bedrijf?

Maak een afspraak dan bespreken we jouw wensen.

Categorie

SEO

Deel dit bericht

^